• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/Galatapazarlama
  • https://www.twitter.com/GALATAPAZARLAMA
Ürün ve Hizmetler
Üyelik Girişi

Ödeme Ve Teslimat

Ödeme ve Teslimat

.

1 Genel olarak :

  1. İş bu Ödeme ve Teslimat şartları müteşebbislerle yapılan tüm sözleşmelerde geçerli olacaktır.

  2. galata.ticiz.com ("satıcı”) firma ile müşterileri


("alıcı”) arasındaki

sözleşme ilişkileri iş bu Ödeme ve Teslimat şartlarına dayanacaktır. Alıcının bu şartnameye aykırı düşen

şartları kabul edilmeyecektir. Bu şekildeki aykırı şartlar ancak satıcı firma tarafından açıkça yazılı

şekilde kabul edildiği özel durumlarda geçerli olacaktır.

  1. Gönderilen ürünler aktuel ürün speklerinde sadece listesi verilen standart, direktif ve testleri karşılar,

ya da bu husus galata.ticiz.com firması ve müşteri arasında yazılı olarak beyan edilir. Yazılı olarak

belirtilenler

hariç, müşterinin ürün özellikleri hakkındaki beklentileri dikkate alınmaz.

  1. Satıcı firma ile alıcı arasında siparişin yerine getirilmesi ile ilgili yapılacak tüm anlaşmalar,

sözleşmede yazılı olarak yer alacaktır.

§ 2 Sözleşmenin kuruluşu, sözleşmenin muhtevası :

  1. Bir sipariş ancak satıcı firma tarafından yazılı şekilde sipariş onayı verildiği takdirde geçerlilik

kazanacaktır.

  1. Tüm satış sözleşmeleri teslim tarihi, miktarı, malın cinsi ve kalitesi belirlenmiş olarak yapılacaktır.

Bu şarta her iki taraf da bağlı olacaktır.

  1. Toplu sipariş verilmesi ancak her iki tarafın mutabakatı ile mümkün olacaktır.

  2. Verilen sipariş ile ilgili yapılacak tüm değişiklikler ancak her iki tarafın mutabakatı ile mümkün


olacaktır. Bunun dışında sipariş sözleşmesinde silinti veya değişiklik yapılamayacaktır.

§ 3 Fiyatlar, Ödemeler, İade :

  1. Ödeme Kredi Kartı ile yapılmaktadır.

  2. Nakliye Ücreti Fiyata dahildir.

  3. Ürünlerinizi 7 (yedi) gün içerisinde İade Sebebinizi (geçerli bir iade sebebi olmayan ürünler kabul


edilmemektedir)belirterek Orijinal ambalaj ve hasar görmemiş olarak iade edebilirsiniz.Hasar görmüş

veya ambalajı bozulmuş olan ürünler kabul edilmemektedir.

4 Teslimat :

  1. Malın teslimatı Kargo Şirketi yapılır.

  2. Teslimat için belirli bir teslim tarihi belirlenir. Sabit zamanlı akitler yapılmayacaktır.

  3. Çerçevesi belirli ve kabul edilebilir kısmi teslimatlar mümkündür.

  4. Teslimat için işgücü şartları çerçevesinde, özellikle grev lokavt gibi durumlar veya satıcı firmanın


iradesi dışında malın tamamlanmasını veya teslimatını önemli derecede etki edecek öngörülmeyen bir

engelin kanıtlanması durumları dikkate alınarak uygun bir mehil verilir. Bu şart, beklenmeyen durumlar

alt müteahhit için de ortaya çıktığında aynen geçerlidir. Satıcı firma bu durumları derhal alıcıya bildirmek

zorundadır. 5 haftalık bir sürenin geçmesinden sonra alıcı satıcıya yazılı olarak 2 haftalık ek bir süre

verebilir ve bu ek sürenin geçmesinden sonra sözleşmeden cayacağını bildirebilir. Ek sürenin

geçmesinden sonra da engeller devam ederse, alıcı tazminat talep hakkı olmaksızın sözleşmeden

cayabilir.

  1. Alıcı tesellüm temerrüdüne düşer veya başka yükümlülüklerini yerine getirmezse, satıcı firma o

zamana kadar oluşan zararlarını ve muhtemel fazla masraflarının ödenmesini talep edebilir.

  1. Alıcı, teslim tarihinin geçirilmesinden sonra satıcı firmadan dört hafta içinde malın teslimini yazılı

şekilde talep edebilir. Sevkiyata hazır depo mallarında ise süre dört hafta yerine beş iş günüdür. Verilen

bu ek süre geçtiği halde teslimatın yapılmaması durumunda ise satıcı firmanın aşağıda 7. ve 8.

maddelerde belirtildiği şekilde sorumluluğu vardır.

  1. Sözkonusu gecikme nedeniyle satıcı firmanın kasdi veya ağır ihmali ile sözleşmenin ihlaline

sebebiyet vermiş ise veya satıcı kusuru ile bir yükümlülüğünü yerine getirmemiş olursa, hayati, bedeni

veya sağlık yönlerinden bir zarardan kesin şekilde sorumlu olursa, satıcı firma yasal hükümler

çerçevesinde sorumludur. Sorumluluk hayati, bedeni veya sağlık yönlerinden bir ihlale ilişkin olmadığı

müddetçe ihmal neticesi sözleşmede belirtilen önemli bir yükümlülüğün ihlali durumunda sorumluluk,

öngörülebilir ve belirli zararla sınırlıdır. Teslimatın gecikmesi yalnızca önemli olmayan bir yükümlülüğün

ihlaline sebebiyet vermişse, alıcı daha fazla tazminat talep hakkı olmamak kaydıyla, geciken her tam bir

hafta için teslim değerinin %3 oranında toplu gecikme tazminatı talep edebilir, ancak bu tazminat miktarı

teslim değerinin %15 ini aşamaz. Bu 7. maddede düzenlenenin dışında satıcı firmanın gecikmeden

dolayı başka bir sorumluluğu yoktur.

  1. Alıcının yasalardan kaynaklanan sözleşmeden cayma hakkına dokunulmayacaktır. Alıcının

sözleşmeden dönmesi, satıcı firmanın gecikmenin sorumluluğunu üzerine alması şartıyla mümkündür.

Alıcı, satıcı firmanın talebi üzerine sözleşmeden dönüp dönmeyeceği ve/veya işin yapılması yerine

tazminat isteyip istemeyeceği veya teslimatın yapılmasında ısrarlı olup olmadığını uygun bir süre

içerisinde satıcı firmaya açıklamakla yükümlüdür.

§ 5 Riskin İntikali (geçmesi) :

  1. Sipariş teyidinde başka şekilde kararlaştırılmadığı müddetçe, teslimatın "firmadan” yapılması

kararlaştırılmıştır. Nakliyesiz teslimatta da, mal götürüldüğü veya gelinip alındığında, risk alıcıya geçer.

  1. Alıcının isteği üzerine ve masrafları alıcı tarafından karşılanmak üzere satıcı firma malı hırsızlığa,

arızalara, nakliye, yangınlara, sel felaketlerine ve sigortalanabilecek diğer tüm risklere karşı

sigortalayabilecektir.

§ 6 Mülkiyeti Muhafaza Kaydı :

  1. Satıcı firma ile alıcı arasında, ticari münasebetlerinden doğan tüm alacak hakları ile ek talepler ve

Tazminat talep hakları konusunda uyuşma sağlanıncaya kadar malın mülkiyeti satıcı firmada kalacaktır.

Mülkiyeti muhafaza kaydı, satıcı firmanın alacak talepleri faturada tek tek belirtilmiş, hesap bakiyesi

tespit edilmiş ve tanınmış olduğu durumlarda da bakidir.

  1. Alıcı, mülkiyeti muhafaza edilen malı ücretsiz olarak satıcı firma için muhafaza eder. Alıcı malı

yangın, hırsızlık ve sel gibi mutat risklere karşı belirli bilinen (yaygın) ölçülerde sigorta etmek

durumundadır.

Böylece alıcı yukarıda belirtilen zararlardan dolayı sigorta şirketlerine veya başka tazmin yükümlülerine

karşı doğacak tazminat talep haklarının fatura değeri kadarını, bu hakkın ferağını kabul edecek olan

satıcı firmaya devir ve ferağ edecektir.

  1. Alıcının alacaklılarının müdahalesi (girişimi) durumunda, özellikle de satılan malın haczinde alıcı

satıcı firmayı derhal yazılı şekilde haberdar etmeli ve bu müdahalenin önlenmesi için yapılacak –

özellikle istihkak davaları söz konusu olduğunda- ve karşı taraftan tahsil edilemeyecek olan masrafları

karşılamak zorundadır.

  1. Mülkiyeti muhafaza kaydı bulunduğu müddetçe, haciz, ihtiyati temlik veya satılan malın bir başka

şekilde el değiştirmesi, satıcı firmanın yazılı onayı olmaksızın geçerli değildir. Alıcı iş ilişkisinin usulüne

uygun şekilde devam ettiği ve satıcı firmaya karşı ödeme yükümlülüklerini yerine getirdiği durumlarda

malı bir başkasına devir ve temlike yetkili olacaktır. Alıcı teslim edilen malı mülkiyeti muhafaza kaydına

rağmen temlik ederse, daha bu aşamada satıcı firmanın iş bağlantısından doğan alacaklarının tamamen

ödenmesine (karşılanmasına) kadar, malı alana veya üçüncü şahıslara karşı malın temliki nedeniyle

doğmuş olan haklarını tüm yan haklarla birlikte, malın işlenmeden ve işlendikten sonra satılmış

olmasına bağımlı olmaksızın satıcı firmaya devreder. Satıcı devri kabul edecektir. Bu devir mülkiyeti

muhafaza edilen malın fatura bedeli ile sınırlıdır. Satıcı firma tarafından bir itiraz söz konusu oluncaya

kadar, alıcı bu hakları kendi adına kullanmaya yetkili ve yükümlüdür. Satıcı firma bu devir ve ferağın

malı alana açıkça bildirilmesini alıcıdan isteyebilir. Ayrıca alıcıdan, malı alana karşı sahip olduğu haklar

konusunda kendisine gerekli bilgileri vermesini ve bununla ilgili belgeleri kendisine teslim etmesini

isteyebilir. Alıcı, malı alana bildirim yapılması hususunda satıcı firmayı yetkili kılar.

  1. Teslim edilen malın alıcı tarafından işlenmesi veya değiştirilmesi durumunda satıcı firmaya bundan

dolayı herhangi bir yükümlülük doğmayacağı kabul edilir. Teslim edilen malın satıcı firmaya ait olmayan

başka maddelerle işlenmesi durumunda, satıcı firma da meydana gelen yeni malın mülkiyetini kazanır,

ancak teslim edilen malın değerinin (fatura bedeli ve kdv), işlenme tarihindeki işlenmiş diğer maddelerle

ilişkisi oranında kazanır. Bundan başka, mülkiyeti muhafaza kaydıyla teslim edilen mal için geçerli olan

tüm şartlar, işleme sonucu oluşan yeni mal için de geçerlidir.

  1. Alıcının yükümlülüklerini ihlal etmesi durumunda, özellikle ödeme ve sigorta yükümlülüklerini yerine

getirmediğinde, satıcı firma malı geri almaya yetkili olacaktır. Malın geri alınması ise, satıcı firmanın

sözleşmeden dönmesini gerektirmez. Satıcı firma açıkça bildirmediği müddetçe, malı geri almış olması

sözleşmeden döndüğü anlamına gelmez. Malın geri alınmasından dolayı doğacak tüm masraflar alıcı

tarafından karşılanır. Satıcı firma, alıcının tazminat ödeme yükümlülüğüne dokunulmaksızın, yeniden

mülkiyetine geçen malı serbestçe satabilmek için en iyi şekilde değerlendirebilir. Satıştan elde edilecek

para, tüm masraflar düşüldükten sonra, alıcının toplam borcuna karşılık alacak yazılır, muhtemel bir

fazla ise kendisine ödenir.

  1. Satıcı firma, firmaya verilmiş olan teminatları, bu teminatların değeri temin edilen halkaların değerinin

%10 u oranında üzerine çıkmış olursa, alıcının talebi üzerine geri verme (serbest bırakma)

yükümlülüğündedir. Serbest bırakılacak teminatların seçimi satıcı firmaya aittir.

  1. Alıcı ödemelerini durdurduktan ve en geç ödemelerin durdurulduğunun yazılı olarak bildirilmesinden

sonra, halen elde mevcut mülkiyeti muhafaza edilmiş mal ile ilgili, mal işlenmiş olsa dahi, hazırlayacağı

listeyi, ayrıca üçüncü şahıslara karşı alacak haklarını ve alacak faturalarını içeren listeyi derhal satıcı

firmaya göndermekle yükümlüdür.

§ 7 Maddi ve Hukuki ayıplar :

  1. Malda maddi veya hukuki ayıp (aşağıda sadece "ayıp” olarak anılacaktır) zamanaşımı süresinin

dolmasından önce tespit edilirse ve ayıp sebebi daha riskin intikali aşamasında bulunuyor idiyse, alıcı,

satıcı firmanın seçimine göre eksiklerin giderilerek malın düzeltilmesi suretiyle ayıbın giderilmesini veya

tekrar teslimini talep etme hakkına sahiptir. Bunun için gerekli olan masrafları, maaş, malzeme, nakliye

ve yol masrafları gibi masraflar satıcı firma tarafından karşılanır. Alıcı kusurlu bulduğu malı, masrafları

satıcı firmaya ait olmak üzere geri gönderir.

  1. Ayıp ile ilgili dava hakları, t.c. Borçlar Kanununun 194. maddesinde düzenlenen rücu hakkı ile ilgili

daha uzun bir zamanaşımı süresi zorunlu olmadığı müddetçe, riskin intikalinden itibaren 12 ay sonra

zamanaşımına uğrar.

  1. Alıcı, teslimattan sonra malı derhal kontrol etmek zorundadır. Ayıplar, malın teslim alınmasından

sonra en geç 8 gün içinde veya gizli ayıpların tespitinden itibaren 8 gün içinde ihtaren bildirilmelidir.

(Ticaret Kan.23. mad.)

  1. Teslim edilen malın biçimlendirilmesinden veya herhangi bir şekilde işlenmesinden sonra artık kusur

itirazı mümkün değildir. Ancak sözkonusu ayıp mal işlenmeye başladıktan sonra ortaya çıkmış olursa,

itiraz mümkün olacaktır.

    1. maddede belirtilen sonradan düzeltme başarısız olduğu takdirde, alıcı muhtemel tazminat

haklarına zarar gelmeksizin sözleşmeden dönebilir veya ödemeyi düşürebilir. Malın vasıflarında önemli

olmayan bir farklılık veya kullanılabilirliğinde önemli olmayan bir eksiklik olduğunda sözleşmeden

dönmek mümkün değildir.

  1. Kalite, renk, genişlik, ağırlık, malzeme veya desen yönlerinden önemsiz ve teknik açıdan kaçınılmaz

bir değişiklikler veya ticari açıdan mutat farklılıklar ayıp sayılmayacaktır.

  1. Maksada uygun olmayan kullanım sonucu meydana gelen tabii aşınma ve hasarlar ayıp kapsamında

değildir.

  1. Ancak, alıcının malı kendisinden alan ile birlikte ayıplar nedeniyle doğan yasal dava haklarıyla ilgili

anlaşma yapılmadığı takdirde, alıcının satıcı firmaya karşı rücu hakkı doğar.

§ 8 Zarar ve masrafların tazmini :

  1. Alıcı zarar veya masraf tazmini (aşağıda "zarar tazmini talebi” şeklinde anılacaktır) talep ettiğinde,

satıcı firma yasal hükümler gereği şu durumlarda mesuldur : kasıt veya ağır ihmal sözkonusu

olduğunda; satıcı firma temsilcileri veya yardımcılarının kasıt ve ağır ihmallerinde; satıcı firma kusurlu

hareketleri ile sözleşme yükümlülüğünü ihlal ettiğinde ve hayati, bedeni ve sağlık yönlerinden ihlallerde.

  1. Sözleşmenin esaslı bir yükümlülüğünün ihlalinde tazminat öngörülebilir, tipik zarar ile sınırlı olup,

  2. madde 2. fıkrada belirtilen zamanaşımı süresi geçerlidir. Ancak bunun için kasıt veya ağır ihmal


olmaması ve ayrıca hayati, bedeni ve sağlık yönünden bir ihmalin olmaması gerekir.

  1. Bu anılanların dışında tazminat sorumluluğu yoktur. Yapılan takibin hukuki mahiyeti dikkate

alınmaksızın –satıcı firma malın kendisinde meydana gelmemiş olan zararlardan sorumlu değildir- Borç

ilişkisi ve haksız fiil ile ilgili talep haklarından doğan yükümlülüklerin ihlalinde tazminat talep hakkı

yoktur.

  1. Üretim Mesuliyeti Yasasının amir hükümleri aynen kalacaktır.

  2. Alıcının satıcı firmaya karşı tazminat sorumluluğunun bulunmadığı veya sınırlandırılmış olduğu


durumlar, firma işçileri, temsilcileri ve yardımcılarının şahsi sorumlulukları için de geçerlidir.

§ 9 Son Hükümler :

  1. Tüm edaların ifa yeri, satıcı firma merkezinin bulunduğu yerdir.

  2. Alıcı Ticaret Kanununda belirtilen tacirlerden olduğu takdirde, tüzel kişi veya kamu tüzel kişilerden


ise, açılmış ve açılacak tüm davalarda satıcı firma merkezinin bulunduğu yerdeki mahkemeler yetkilidir.

  1. Tüm sözleşme ilişkilerinde Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Kanunu, Medeni Kanunu, Borçlar Kanunu v.b.

tüm Yasaları geçerli olup, Devletler Hususi Hukuku ve Birleşmiş Milletler Müşterek Hukuku ve Satın

alma hakkı ile ilgili diğer uluslararası anlaşma hükümleri saklıdır.

Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar38.339638.4932
Euro43.500443.6748
Hava Durumu